Tuesday 3 February 2015

Book overweight


Neke žene na putovanjima obilaze prodavnice poznatih svetskih brendova, vade iz novčanika poslednju paru za par cipela koje niko u gradu nema i plaču ili se smeškaju radniku na aerodromu kako bi ih pustio bez plaćanja prekoročenja dozvoljene kilaže u koferu. Druge, kao npr. ja, osećaju kako im srce ubrzano lupa kada vide knjižare, pogotovo one pune Taschen izdanja, modnih i umetničkih retkih blaga koje u Srbiji možete da nađete samo ako imate baš sreće na Sajmu knjiga ili ponekad u Vulkanu. Znam, mnogi će reći: ˝Ima sve na Amazonu˝. Ono što nema na Amazonu je sećanje na momenat kupovine knjige koji je sve na svetu. Kao što na Kindle-u nema mirisa papira i osećaja pod jagodicama. 

Zato ovaj post posvećujem osećajima: onom kada sam ugledala godinama tražen Diorov ˝Dictionary of fashion˝ na polici najlepše knjižare na svetu Shakespeare&company, onom kada sam spuštajući se niz kaldrmu Monmartra našla u kutiji na rasprodaji Taschenov ˝Fashion now˝ i kada sam na polici u knjižari u Trijumfalnoj kapiji pronašla monografiju Robert Doisneau. I da ne zaboravim, kupovinu ˝How to be Parisian˝ u Colette-u, i njihovom najsavršenijem pakovanju za kišu, ali o tome smo već pričali.

Pa da krenemo sa preporukama! 



Za početak, retko ko ne zna za čuvenu fotografiju Le baiser de l'hôtel de ville poznatiju kao The Kiss. Od 1950. pa do danas ona je sinonim francuskog poljupca i romantike u Parizu, a čovek koji ju je ˝uhvatio˝ je Robert Doisneau. Ovaj zaljubljenik u ˝obične˝ ljude i Pariz fotografisao je prizore iz života više od 60 godina. Danas u gotovo svakoj prodavnici suvenira u Parizu možete naći razglednice sa njegovim fotkama. Iz želje da posedujem sve njih, ali i da upoznam čoveka iza fotografija, oduševljeno sam kupila Taschenovo izdanje ˝Robert Doisneau˝ iz edicije Icons koje prati sve faze njegovog rada. Iznenadićete se koliko ste njegovih fotografija već videli, na primer onu kultnu sa Pikasom i kiflama. 


Kome je preporučujem: ljubiteljima fotografije i Pariza, a pogotovo onima koji kao ja imaju želju da, obzirom da je štampana na izuzetno kvalitenom masnom papiru, urame fotografije iz knjige i daju svom stanu pariski šmek. 


Drugo bogatstvo koje sam donela iz Pariza je ˝The little dictionary of fashion˝ Christiana Diora. Ovu knjigu tražim več 2 godine i vrisnula sam kad sam je ugledala na polici ispod stepeništa u Shakespeare&Co. Prvi susret sa njom sam imala na Sajmu knjiga u Beogradu, ali mi je neko ukrao ispred nosa (ne figurativno, nego bukvalno). Prvi put objavljena 1954., ova knjiga je kako piše u podnaslovu ˝a guide to dress sense for every woman˝. Dior objašnjava modne pojmove na starinski način, i podseća nas koliko je daleko moda odmakla. Ipak, zar ponekad ne pomislite da se treba vratiti baš ovim korenima?  


˝Simplicity, grooming, and good taste-the three fundamentals of fashion--cannot be bought˝, kaže Christian.


 
 
Takođe, dizajn same knjige je bez greške, od korica do crteža i fotografija u knjizi. Ja ću je dodatno čuvati jer sam je dobila na poklon jednog baš specijalnog dana, a o tome da ima čuveni pečat knjižare neću ni da pišem. 
Kome je preporučujem: svakoj pravoj fashionistici,  ali i potpunim modnim neznalicama koje žele da nauče osnovnu modnu terminologiju. Pravi retro chic od jednog od najvećih majstora visoke mode! 



Treća knjiga stajala je u celofanu, netaknuta, negde na Monmartru, u kutiji sa natpisom ˝Tout pour 10e˝. Kupila sam je ˝na slepo˝ jer su natpis na koricama (˝The bible of fashion˝), Taschen kao izdavač i ˝debljina˝ obećavali. I nisam pogrešila. ˝Fashion now˝ sadrži profile 95 najznačajnijih dizajnera današnjice, ali i mladih nada, kao i fotografije koje sada čine modnu istoriju. Najbolji momenti: Jay Z u Ralph Laurenu iz 2005, Kate Moss za Balenicagu 2002, Naomi sa Alaia perjanicom na glavi...Oh my chic!



Kome je preporučujem: modnim zavisnicima, a posebno novinarima koji žele da saznaju istoriju dizajnera.  



Nadam se da ćete neke od ovih knjiga dodati na svoju wish listu i krenuti u potragu (pratite linkove). 
Pozdrav do sledećeg book club posta!  


P.S. Ako kao i ja volite Taschen izdanja kliknite subscribe za besplatan magazin na njihovom sajtu koji izlazi kvartalno i više je nego edukativan, uz sjajne fotografije. Provereno stiže na kućnu adresu. Nema na čemu :)

Photo credits: Wake me up at noon.

No comments:

Post a Comment

Hvala na komentarima!